vrijdag 18 juli 2008

Nog geen visum ...

Vandaag kregen we bericht dat we nog 6 weken extra op ons visum moeten wachten , omdat degene die het behandelt tot 29 augustus niet op het consulaat is....
Dit was even een hele domper , omdat we ons er al een hele tijd op hebben ingesteld om de eerste helft van augustus weg te kunnen.
Het huis is onder voorwaarde van ontvangst van het visum verkocht en deze voorwaarde zou volgende week aflopen...
Dus nu moest alles omgezet worden...eerst even omschakelen...even slikken...even een nieuwe planning maken...en weer doorgaan.
De makelaar moest gebeld , en gelukkig willen de kopers wachten tot 1 sept. en ze vinden het goed dat de oplevering verschoven wordt naar 1 oktober, dus zelfs de voorwaarde (voor het visum ) hebben we behouden ! (Dank U Heer !)
Het nadeel is alleen dat de kinderen nu niet voor de eerste schooldag (in de VS) aanwezig kunnen zijn.
Maar er zitten ook voordelen aan het uitstel : ze hebben in Iowa nog wat meer tijd om ons nieuwe huis te bouwen , en wij hebben hier nog wat extra tijd om nog wat mensen te ontmoeten voor we gaan , en de tickets zijn in september een stuk goedkoper ;-)
Dus uiteindelijk zal het allemaal wel goedkomen !!!
Ook al loopt het even anders dan wij hoopten... God is in control !!!
En daar willen we op blijven vertrouwen !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een een grote stap doen jullie.ik weet niet of je me nog kent rosette .ik kom uit zwolle en heb veel bij jullie gelogeert in lutte anerweg groot huis hadden jullie.maar mijn dochter gaat voor een jaar naar curacua voor haar school stage lopen in een hotel gastvrouw.maar ik volg jullie wel als je naar het buitenland gaat.maar hoe gaat het met jullie.ik heb twee dochters van 17 jaar en 18 jaar.maar lieve mensen ik wens jullie een hele mooie toekomst .ik volg jullie.groetjes rosette

Carolyn White zei

God IS in control - and all things happen in His time and according to His plan! We are praying for you all! I am trying to learn some Dutch - but I am terrible at it! Julie and Gerben laugh at me! So, you better work on your English!
Carolyn

z zei

Hoi Theo en Danielle,

Goed hoor hoe jullie dit een plek geven, dingen vervolgens op z'n plek vallen en jullie weer vooruit kijken. Achteraf zie je soms pas waarom de dingen zo lopen. Corrie ten Boom zei heel passend.

Weefgetouw
,,Ons leven is als een weefgetouw waarvan God de Wever is. Wij kiezen de kleuren niet uit. Ook vergeten we vaak dat de Heer de bovenkant ziet en wij de onderkant: een warboel aan draden. De donkere draden zijn net zo goed nodig in de handen van de Wever als die van goud en zilver. Zo ontstaat het patroon van jouw en van mijn leven dat Hij heeft ontworpen.”