zaterdag 29 mei 2010

De derde week...

Ondertussen zitten pa en ma al weer 5 dagen in Nederland.
Maar jullie hebben het verslag van week 3 nog tegoed.
Want ja, nu zij weg zijn hebben we het hier weer druk...
ik moet nu zelf 's morgens weer stofzuigen en de afwasmachine uitpakken en koffiezetten enz...;-)
Maandag zijn ma en ik naar Ellen Schutte geweest.
Zij is de moeder van twee van onze melkers en zij heeft ons Amerikaanse recepten geleerd.
Zoals Cinnamonrolls , die mama erg lekker vond.
Dus dat was een gezellige bakdag.
Dinsdag zijn we met z'n viertjes naar de Amish geweest.
Dat was een erg leuke beleving, want pa en ma zagen de verhalen die ze gelezen hebben tot leven komen.
We hebben bijvoorbeeld een meubelmaker bezocht. Hij leidde ons rond in zijn werkplaats die geheel op lucht werkte.
Hij had een grote diesel compressor met grote tanken om alles aan te drijven. Erg slim uitgedacht.
Op een bouwland was een jonge jongen aan het werk met 5 paarden voor het werktuig.
Ook hebben we een paar "country-stores" bezocht, waar we de nodige souveniertjes hebben gekocht.
Tussen de middag hebben we de auto langs de kant gezet bij een kreekje en hebben we gezellig gepicknickt.
Donderdag hebben de kinderen een dagje vrijgenomen van school en zijn we naar McGregor aande Mississippi geweest.
Het is een mooi dorpje met nog mooiere natuur !
We hebben erg genoten, vooral op "Pikes Peak".
Van daaruit het je een heel mooi uitzicht over de Mississippi.
Ook vlogen daar wat arenden rond en enorm veel mooie vogeltjes, zoals bijvoorbeeld de kolibrie.
(Vorig zomer vloog er ook 1 rond onze boerderij)
We zijn ook nog even over de brug gereden naar de andere kant van de Mississippi; Wisconsin.
Zondagavond hebben we nog als afsluiting gebarbequed en hebben we pa en ma geleerd wat 's mores zijn ;-)
Gesmolten Marshmallows met chocola tussen twee koekjes...hmmm !
Dat is een 'must' bij het barbequeen.
Maandag kwam er al weer een eind aan hun bezoek...
Helaas...
Het is weer erg wennen om weer zover van elkaar verwijderd te zijn, maar gelukkig is het niet;
'uit het oog, uit het hart' , maar juist het tegenover gestelde !
We hebben allemaal enorm genoten van de ruim drie weken die we samen hadden !
En natuurlijk hebben we veel herinneringen gemaakt om op terug te kijken !





Een leuke verrassing was dat op de dag dat mijn ouders weg gingen we het blijde nieuws kregen dat Johan en Lucette een gezonde zoon hebben gekregen !

Zijn naam is Jason Herman


1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Daniëlle! Heb er lang op gewacht, maar deel III van het bezoek kwam dus vandaag;-)...

Wat een leuke foto's zeg, volgens mij hebben je ouders flink wat gezien van The States (of alleen jullie state?).

Ik kan me zo voorstellen dat er deze week een hoop mixed feelings waren, natuurlijk de mooie en leuke heirnneringen maar ook extra het gemis en misschien wat melancholie. Trek je het een beetje?

Nouja, ik heb elke dag wel even aan jullie gedacht als ik mijn laptop aanzette, elke keer even checken of je weer wat nieuws geschreven had...leuk om een beetje deelgenoot te zijn van jullie gelukkige samen zijn!

Hee, ik ben jullie mailadres kwijt omdat ik laatst mijn systeem moest opschonen, zou je me dat nog willen sturen ajb? :-)

Veel liefs uit Zwolle, Lisette