donderdag 12 april 2012

Spannend bezoek aan de chiropracter

Gister was ik (D) voor mijn 1.5 weekse bezoek bij de chiropracter.
Terwijl ze mij behandelde hoorden we buiten voor het raam een hard geluid en daarna een vreemd gemompel.
We besloten te kijken wat het was...
Er lag een man op de grond in een plas bloed met een electrische rolstoel bovenop hem!
De chiropracter belde direct 911.
Ik ging me snel aankleden terwijl zij naar buiten rende.
De man was met de rolstoel van een meter hoog trapje zomaar voorover gevallen.
Hij kon zich niet opvangen, dus hij was recht op zijn hoofd gevallen,
met de rolstoel bovenop hem.
De chiropracter probeerde de man aan te spreken,
terwijl ik met een andere vrouw probeerden de rolstoel op te tillen.
Maar de man zat vast in de stoel en we wilden hem niet bewegen.
Het enige wat we konden doen was het gewicht wat optillen.
Gelukkig kwamen de politie en ambulance vrij snel.
De man bleek een fikse hoofdwond te hebben maar was ondertussen wat beter aanspreekbaar.
Toen hij afgevoerd was, lag er alleen nog een plas bloed op de grond...brrr.
Wij gingen weer naar binnen om mijn behandeling of te ronden.
Je gaat weer over tot de orde van de dag, maar ondertussen denk ik steeds aan die man
en zend ik een schietgebed voor hem op.

Nu ik het toch over de chiropracter heb, zal ik ook even een update geven over mijn Whiplash.
Het gaat gelukkig beter met me.
Ik ben afgelopen week weer begonnen met melken,
en het gaat best goed.
Ik ben 3 weken geleden voor het laatst naar Physio geweest
en hoef alleen heen als ik denk het nodig te habben.
Ik kan de rest zelf, door thuis oefeningen te doen.
Ik ga elke 10 dagen naar de chiropracter en dat wordt ook verder afgebouwd.
Ik heb nog dagelijks last van mijn schouders, rug en nek.
De spieren blijven overgevoelig en stijf.
Maar ik kan er wel onder functioneren.
Gewoon goed luisteren naar mij lijf en geregeld rust nemen.
We zijn er nog lang niet, maar het gaat stukken beter.
Het is ondertussen al bijna een half jaar geleden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Alweer een half jaar geleden! Tssschk. Dat gaat snel als je het naar je zin hebt maar betekent in jouw geval al een half jaar afzien en pijn.
Fijn dat je af kunt bouwen maar wel snertig (snertig? is dat een woord??) dat je er nog dagelijks last van hebt. Ontspannen je spieren van warmte? Anders is een flink potje zonnebaden/zwemmen/zonnebank/sauna misschien nog wat. Maar nu spreekt een leek, natuurlijk...

Veel sterkte hoe dan ook!
Big hug,
Lisette