donderdag 29 januari 2009

Badkamer !

Hoera !
De badkamer in de basement is eindelijk geinstalleerd.
De plumber zou eigenlijk al voor de kerst komen , maar door verhindering door slecht weer
en een slecht geheugen (hij is ons verschillende keren gewoon vergeten !?) is het pas eind januari geworden.
Maar we kunnen nu de badkamer beneden ook gebruiken.
Wat een gemak krijgen we ervan !
De kinderen hoeven nu niet meer door onze slaapkamer naar de wat krappe badkamer...
en meestal moest iedereen ineens tegelijk....
Dat is nu verleden tijd !


Ook in de kamer wordt het nog steeds gezelliger.
We hebben onderhand een klok en de bekende schilderijtjes die in NL boven de bank hingen ,
hangen ook hier nu boven de bank.
"Dat voelt nog meer thuis" , volgens de kinderen.
(Deze foto is trouwens vlak voor het slapen gaan genomen (is ze wel aan te zien ;-)

Gister was het heerlijk helder weer.
De zon scheen zo helder op het witte landschap...
Dus hier wat foto's voor jullie om mee te genieten van ons uitzicht vanuit ons huis.



(Vanuit eetkamer raam ; uitkijk richting noorden.....)

(Noord kant van het huis , met eetkamer raam en keukenraam)
Door de harde wind zijn er deze week weer wat siding losgewaaid...
(Uitkijk richting oosten ; oprit)
Vandaag ben ik (D) naar gemeentehuis geweest om een rijbewijs aan te vragen.
Na een lange discussie over of ik wel genoeg en de juiste documenten bij me had kon ik de theorie test maken.
(35 vragen , waarvan je er niet meer dan 7 fout mag hebben)
Ik bleek de juiste papieren wel te hebben , maar de klerk was niet goed op de hoogte ,
en moest wachten tot het hoofd van de afdeling klaar was met vergaderen...
Gelukkig ben ik daarvoor geslaagd , maar moet maandag terug komen voor het praktijk examen.
Je kunt hier gewoon in je eigen auto afrijden , als je zakt , later ze je in je eigen auto naar huis rijden !?
 Bijzonder....(maar officieel mag het eigenlijk niet)
En rijlessen hoef je niet te volgen.
Je ouders of broer of zus mogen je lesgeven...
En hoeveel kost alles ?...zo'n 25 Dollar ! Een lachertje bij vergeleken de NL kosten !
En wil je er ook een moterrijbewijs bij ? Betaal je gewoon 1 Dollar extra ;-)
Nadat je hebt laten zien dat je een moter kunt besturen...
Het verbaast me dat hier niet veel wegpiraten zijn... maar iedereen rijdt hier relaxed...
en er is ruimte genoeg op de weg...Hoewel...de buurjongen belandde laatst in de greppel...
Ben benieuwd hoe het rijexamen zal zijn...
Theo ook, die laat mij het eerst uitproberen (haha)
Maar ik ben dan ook iets vaker op de weg dan hij , dus ik heb het rijbewijs harder nodig...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk een badkamer beneden. Hebben jullie zelf eindelijk een 'privé'badkamer. :-) En wat lekker makkelijk voor jullie om een Amerikaans rijbewijs te halen. Een paar vragen, praktijk en 25 dollar. Doet Theo ook z'n motorrijbewijs erbij voor 1 dollar extra? Leuk voor een lentedag!
Maar nu eerst nog genieten van het witte winterse weer.
Groeten Amarja.

Ralph Hamberg zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ralph Hamberg zei

Lekker dat jullie badkamer klaar is, mis alleen nog een spiegel!
Mooie natuur hebben jullie daar, vooral zo met die sneeuw!
Ha, goedkoper kan Theo idd niet aan z'n motorrijbewijs komen..., hier wordt dat alsmaar duurder en duurder....

Groeten Ralph