zaterdag 27 september 2008

De eerste schoolweek

Het is al weer zaterdag avond...
Er is weer veel gebeurd.
Maandag was de eerste schooldag van Roland en Liesbeth .
Woensdag was Anna weer beter en kon zij ook .(ze was heel ongeduldig)
Donderdag is ook Stefan gestart.
Anna's eerste dag verliep heel goed.
Ik ben met haar de klas ingelopen en ze werd direkt aan het kleuren gezet.
Ze vond het goed dat ik ging , nadat ik de meester de groeten van haar broer had gedaan ;-)
Ik keek nog een paar x achterom , maar zij keek niet meer op of om.
Toen ik ze 's middags weer op kwam halen was ze teleur gesteld dat ze niet met de schoolbus naar huis mocht.
Donderdag ochtend had ze wat minder zin ,
maar ook toen zag ze me niet meer toen ze eenmaal met de (stagaire juf) aan het kleuren was.
Stefan vond het best spannend , zo'n eerste dag.
Maar hij werd enthousiast ontvangen.
Ze hadden een paar A4-tjes voor hem gemaakt met allemaal icoontjes met woordjes in het engels en nederlands eronder .
Zo was het voor hem makkelijker om ze iets duidelijk te maken.
De kinderen zijn helemaal " hot item" op school.
Bij Liesbeth in de klas ruzien de meiden soms zelfs om wie er wat met haar mag doen.
Bij Stefan in de klas zijn alle meiden verliefd ;-)
Ze willen hem allemaal even aanraken en zijn dan helemaal in de wolken.
Maar gelukkig krijgt hij hulp van de jongens in de klas ,
die houden de meiden een beetje op afstand. (Ben benieuwd hoe lang die interesse duurt;-))
De kinderen hebben allemaal al wat vrienden gemaakt.
Liesbeth is vanmiddag zelfs al wezen spelen bij een meisje uit haar klas : Teaghan.
En Roland wordt door Robby of Bobby op school geholpen.
Anna is ook onder de hoede genomen van een meisje : Hailey.
Ik heb al een heel verslag van dat meisje gekregen over wat zij en Anna hadden gedaan op school.
Vrijdagmiddag was er een ouder-voorlees-half-uurtje , dan mogen alle ouders of bekenden op school komen om met de kleuters te komen lezen.
De nadruk ligt hier heel erg op lezen !
Vanaf maandag gaan de kinderen ook 's morgens met de schoolbus.
Ze moeten dan al om 5 over 7 klaarstaan !Ben benieuwd of ze het volhouden....
Om 4 uur worden ze dan weer afgezet bij huis.Lange dagen dus !
En vroeg naar bed !

Geen opmerkingen: